مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

زیبا و سفید نگه‌ داشتن دندان‌ها، به‌ویژه با افزایش سن، کار دشواری است، اما به گفته یک دندانپزشک، اشتباه رایجی وجود دارد که بسیاری از افراد مرتکب می‌شوند و این مسئله را تشدید ‌می‌کند و باعث کدر یا زرد شدن دندان‌ها می‌شود.

عکس های مسواک زدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، دکتر فراخ حمید، دندانپزشک، می‌گوید: «قبل از شروع مسواک زدن بهتر است مسواکتان را خیس کنید. این کار کوچک باعث می‌شود خمیردندان راحت‌تر روی دندان‌ها پخش شود و آن‌ها را بهتر تمیز کند. وقتی موهای مسواک را مرطوب می‌کنید، آن‌ها نرم‌تر هم می‌شوند و هنگام مسواک زدن فشار کمتری به لثه‌ها و دندان‌ها وارد می‌کنند و از هر گونه تحریک یا آسیب جلوگیری می‌شود. بنابراین، به یاد داشته باشید که یک آب زدن سریع به مسواک می‌تواند در بهداشت دهان و دندان شما تفاوت بزرگی ایجاد کند.»

به گفته او، مسواک‌ زدن دندان‌ها به روش‌های خاصی مانند بدون آب یا بلافاصله بعد از صرف غذاهای اسیدی، ممکن است به مرور زمان باعث شود دندان‌ها کمتر سفید به نظر برسند. مسواک‌ زدن خشک ممکن است در از بین‌ بردن لکه‌های سطحی خوب باشد، اما خمیردندان بدون آب خوب روی دندان‌ها پخش نمی‌شود و این کدر شدن دندان‌ها را به دنبال دارد.

مسواک‌ زدن بلافاصله بعد از خوردن غذاهای اسیدی هم می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. این کار لایه زردتر زیر مینای دندان را نمایان می‌کند و باعث می‌شود دندان‌ها زرد به نظر برسند. این موضوع نشان می‌دهد که مسواک زدن به روش صحیح و در زمان مناسب، کلید حفظ سفیدی و درخشش دندان‌ها است.

دکتر حمید توضیح می‌دهد: «اسید مینای دندان را نرم می‌کند که باعث حساسیت دندان‌ها یا تغییر رنگ آن‌ها می‌شود. برای جلوگیری از آن، بهتر است پس از خوردن غذاهای اسیدی مدتی صبر کنید و بعد مسواک‌ بزنید، تا مطمئن شوید که مینای دندان قوی و دندان‌ها هم سالم خواهند ماند.»

رعایت روال روزانه نظافت دهان و دندان باعث می‌شود دهانی خوشبو و دندان‌هایی سالم داشته باشید. برای این کار، روزی دو بار هر بار به مدت دو دقیقه دندان‌ها و لثه‌هایتان را مسواک بزنید و برای مبارزه با میکروب‌ها از محصولاتی مانند دهان‌شویه‌ها یا خمیردندان‌های ضد میکروبی استفاده کنید. مراجعه منظم به دندانپزشک، تمیز کردن روزانه زبان‌ و مراقبت از هرگونه ایمپلنت دندانی هم اهمیت بسیاری دارد.

کد خبر 879730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha